Az amerikai elnök azt reméli, hogy 2020-ig felére lehet csökkenteni az Egyesült Államok járműparkjának fogyasztását és az általa okozott légszennyezés mértékét. Barack Obama pénteken beszélt erről, amikor a washingtoni Fehér Házban aláírta a nehéz teherautók üzamanyag-fogyasztásának visszafogását célzó rendeletet. Erre a járműkategóriára korábban nem vonatkoztak fogyasztási és környezetvédelmi normák. Az elnök azt a célt tűzte ki, hogy a 2014-es modellévtől kezdődően már a megállapítandó normák szerint készüljenek a közepes és nagy teherautók, amelyek az amerikai járműpark 4 százalékát képviselik, de az összes gépjármű által elfogyasztott üzemanyag több mint 20 százaléka jut rájuk. Az Obama-kormány áprilisban közölte, hogy szigorít a személygépkocsik és a könnyű teherautók üzemanyag-fogyasztási normáin: a 2016-tól gyártandó autók kombinált fogyasztása ebben a kategóriában nem haladhatja meg a száz kilométerenkénti 6,6 literes értéket. Obama a pénteken aláírt rendeletben utasította az illetékes szövetségi hatóságokat, hogy dolgozzák ki a terveket a hibrid és elektromos, illetve a bioüzemanyaggal és földgázzal működő járművek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúra kiépítéséhez. Obama hangsúlyozta: a Mexikói-öbölben történt olajkatasztrófa arra emlékeztet, hogy az Egyesült Államok hosszú távú energiabiztonsága az alternatív üzemanyagok és közlekedési technikák kifejlesztésétől függ. Környezetvédők rámutattak: az amerikai autók az 1980-as és 1990-es években nem lettek takarékosabbak, a személygépkocsik és a könnyű teherautók jelenlegi kombinált üzemanyag-fogyasztási normája 9,3 liter száz kilométerenként.
Obama 2020-ig felére csökkentené a járművek fogyasztását
2010.05.24. 22:30 | Marján Attila | Szólj hozzá!
Forrás: MTI
A bejegyzés trackback címe:
https://geopoly.blog.hu/api/trackback/id/tr902028853
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.